محمد مخبریان

کارشناس علوم تربیتی   علوم تربیتی  علوم تربیتی

کتاب آموزش تولید محتوای الکترونیکی(نرم‌افزار آموزشی)

Multimedia Production Books

مشخصات کتاب آموزش تولید محتوای الکترونیکی به شرح زیر می‌باشد:

نام کتاب: مبانی نظری و عملی تولید محتوای الکترونیکی(نرم‌افزار آموزشی)

مخاطب کتاب: معلمان مقاطع مختلف تحصیلی- دانشجویان تمام رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی

قطع کتاب: وزیری

تعداد صفحات: 163

سال چاپ: 1396

انتشارات: حبله رود سمنان

نویسنده: محمد مخبریان

قیمت: 12000 تومان

مباحث مطرح شده در این کتاب:

  1. تبیین مراحل طراحی و تولید محتوای الکترونیکی (نرم‌افزارهای آموزشی)
  2. تشریح ملاک‌ها و معیارهای تولید محتوای الکترونیکی استاندارد
  3. معرفی نرم‌افزارهای کاربردی و مورد نیاز
  4. آموزش روش‌های تولید و ویرایش عناصر محتوای الکترونیکی (عکس، فیلم، صدا و متن)به صورت تصویری
  5. آموزش مراحل نصب نرم‌افزارها به صورت تصویری
  6. آموزش نرم‌افزار تولید محتوای اتوپلی، به صورت تصویری
  7. آموزش انتشار محتوای الکترونیکی تولید شده، بر روی CD و DVD

 

پیشگفتار مولف:

سپاس بی‌کران پروردگار یکتا را که به ما هستي بخشید، به طریق علم و ادب رهنمودمان شد، به هم‌نشینی رهروان دانش و ايمان مفتخرمان كرد و خوشه‌چینی از خرمن حقيقت و معرفت را روزی‌مان ساخت.
تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای متناسب با نیاز معلمان و دانش‌آموزان و استفاده‌ي هوشمندانه از آن‌، یکی از سیاست‌های مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه‌ي درسی ملی جمهوری اسلامی ایران است که طراحی و تولید آن، در سال‌های اخیر و هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی و اجرای سیاست‌های هوشمندسازی مدارس، مورد توجه مجریان و تکنولوژیست‌های آموزشی قرار گرفته است. امروزه بسیاری از معلمان برای به‌روزرسانی و اثربخش‌تر کردن روش‌ها و فنون تدریس، به تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای روی آورده و بدان علاقه‌مند شده‌اند، اما منبع آموزشی مناسبی را برای یادگیری این دانش در اختیار ندارند، همچنین منابع موجود در این حوزه بسیار اندک است و همان تعداد اندک نیز به‌طور تخصصی برای واحدهای درسی برخی از رشته‌های مقاطع عالی تألیف شده و به‌طور کامل پاسخگوی نیاز معلمان نيست. به همین منظور کتاب حاضر با زباني ساده و متناسب با نیاز معلمان و دانشجویان در هفت فصل به شرح زیر تألیف شده است:
– در فصل اول با اقتباس از آثار و تألیفات صاحب‌نظران و متخصصان روان‌شناسی پرورشی و علوم‌تربیتی، به‌طور مختصر، مفاهیم و تعاریف نظری حوزه‌ی یادگیری و تکنولوژی آموزشی بيان شده است.
– در فصل دوم، ابتدا تعریف، مزایا و عناصر محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای تبيين گرديده، سپس به معرفی اعضای گروه تولید محتوا، مراحل طراحی و تولید، نرم‌افزارهای مورد نیاز و اصول و معیارهای تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای استاندارد پرداخته‌ شده است.
– از فصل سوم تا فصل هفتم، به‌طور جداگانه روش‌ها و نکات تهیه هریک از عناصر محتوای الکترونیکی(فیلم، تصویر، صدا و متن) و آموزش استفاده از ابزارهای تولید و ویرایش این عناصر بيان شده است.
– در فصل هفتم، نحوه‌ی تولید و انتشار محتوای الکترونیکی در نرم‌افزار اتوپلی آموزش داده شده است.
برخورداري از سه ویژگی، این کتاب را از منابع دیگر متمایز می‌کند؛ اول آنکه، مطالب و آموزش‌های طرح شده در این کتاب برای سطوح مختلف (مبتدی تا پیشرفته) قابل بهره‌برداری و استفاده است؛ دوم آنکه، مراحل نصب، فعال‌سازی و استفاده از نرم‌افزارهای معرفی شده در این کتاب به شكل تصویری در دسترس افراد قرار دارد؛ و سوم آنکه، سعی شده در بخش آموزش هر یک از نرم‌افزارها، فقط امکانات کاربردی و مورد نیاز معلمان بيان شود و از آموزش امکانات تخصصی و حرفه‌ای نرم‌افزارها که مورد نیاز آن‌ها نيست، چشم‌پوشی شده است.
این کتاب می‌تواند به عنوان منبع درسی واحدهای «تولید برنامه آموزشی» دوره‌ی کارشناسی تکنولوژی آموزشی، «تولید برنامه‌های رایانه‌ای» دوره‌ی کارشناسی‌ارشد تکنولوژی آموزشی، «كاربرد نرم‌افزار و رایانه» کلیه رشته‌های کارشناسی دانشگاه فرهنگیان و به عنوان منبع اصلی در دوره‌های ضمن‌ خدمت تولید محتوای الکترونیکی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استفاده شود.
در پایان از همه‌ي استادان، معلمان و دانشجویان عزيزي که در مسير تألیف این کتاب از هم‌فکری و ياري بی‌شائبه‌ي آنان بهره برده‌ام و همچنین از آقاي دكتر حسن یعقوبی که زحمت ویرايش این اثر را پذيرفتند، سپاس‌گزاري می‌کنم و مشتاقانه آماده‌ي پذیرش نظرها، انتقادها و پیشنهادهاي سازنده‌ي شما هستم.

برای خرید این کتاب، بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به تلگرام مولف متصل شوید.

اتصال به تلگرام مولف، جهت خرید کتاب

 

Theoretical and practical foundations of e-content production(instructional software)

The production of the multimedia e-content in proportion to the needs of the teachers and the students and its intelligent usage are one of the policies included in the fundamental transformation document of Education and the national curriculum of the Islamic Republic of Iran. Its design and production in recent years, the technological advancement and the implementation of the school intelligence policies simultaneously have attracted the attention of the executives and educational technologists. Today, many teachers are interested in the production of the multimedia e-content to update and make their teaching methods and techniques more effective, but they do not have a suitable instructional resource to learn this knowledge. Moreover, the resources available in this area are insufficient and these few resources have compiled for some majors of the higher levels professionally and cannot meet the needs of teachers completely. For this purpose, this book is written in a simple language in proportion to the needs of the teachers and the students in seven chapters as follows:

– In the first chapter, the theoretical concepts and definitions of the learning and instructional technology are stated briefly by adapting the works of the scholars and the specialists in Psychology and Educational Sciences.

– In the second chapter, at first, the definitions, the benefits and the elements of the multimedia e-content are explained, then the members of the content production group, the design and production stages, the required softwares, the principles and the standards for producing the standard multimedia e-content are introduced.

– From the third chapter to the seventh chapter, the methods, the points for providing each e-content element (film, image, sound and text) and the instruction of using the production and edition tools of these elements are stated separately.

– In Chapter 7, the way of producing and publishing e-content in the software AutoPlay is instructed.

Three features distinguish this book from other resources; at first, the subjects and the instructions of this book can be used for the different levels (from beginner to advanced); secondly, the stages of the installation, the activation, and the use of the softwares introduced in this book are available in a visual form and thirdly, it is tried to describe only the applied facilities that are required by the teachers in the section of instructing each software and to ignore the instruction of the specialized and professional capabilities of the softwares that are not required by them.

This book can be used as the resource of the units of “Curriculum Production” of B.Sc. in Instructional Technology, “Production of Computer Programs” of MSc in Instructional Technology, “Software and Computer Application” of all Bachelor Degrees at Farhangian University and as the main source of in-service courses of “E-Content Production” for the teachers and the staff in Education.

contact us